Adatvédelmi tisztviselő és elérhetőségei
Adatvédelmi tisztviselő neve: dr. Anda Péter
Adatvédelmi tisztviselő telefonszáma: 0670 276 2663
Adatvédelmi tisztviselő e-mail címe: dr.anda.peter@gmail.com
Adatvédelmi tisztviselő ügyfélfogadása: Előzetes egyeztetés alapján
Adatkezelési tájékoztatás
Adatkezelő adatai:
Név: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat II. sz. Gondozási Központ
Cím: 1022 Budapest, Fillér u. 50/b.
Telefon: 061 214 8639
e-mail: info@fillergondozo.hu
Weboldal: https://www.fillergondozo.hu
Az érintett jogai
A tájékoztatás kéréshez való jog
Az érintett személy az adatkezelő elérhetőségein keresztül, írásban tájékoztatást kérhet az Intézménytől arról, hogy
- milyen személyes adatait,
- milyen jogalapon,
- milyen adatkezelési cél miatt,
- milyen forrásból,
- mennyi ideig kezeli,
- az Intézmény kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait.
Az Intézmény az érintett kérelmét a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül az általa megadott elérhetőségre küldött levélben teljesíti.
A tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be.
A szolgáltatást igénybevevőnek a rá vonatkozó iratokba iratbetekintési joga van, az iratról másolatot, kivonatot készíthet vagy másolatot kérhet a szolgáltató (intézmény) vezetőjétől.
Az iratbetekintéshez kapcsolódó adatkezelési tájékoztató itt érhető el.
Az iratbetekintési formanyomtatvány itt érhető el.
A helyesbítéshez való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy az Intézmény módosítsa valamely személyes adatát. A Intézmény a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti, és erről az általa megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti.
A törléshez való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti az Intézménytől a személyes adatainak a törlését.
A törlési kérelmet az Intézmény abban az esetben utasítja el, ha az Intézményt a személyes adatok további tárolására kötelezi. Ilyen eset például az, ha az irattárazásra vonatkozó határidő nem telt le. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az Intézmény a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti, és erről az e célból megadott elérhetőségre küldött levélben értesíti az érintettet.
A zároláshoz (adatkezelés korlátozásához) való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban kérheti, hogy a személyes adatait az Intézmény zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Az adat zárolását kérheti az érintett például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy a beadványát az Intézmény jogellenesen kezelte, azonban az általa kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványt az Intézmény ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az Intézmény tovább tárolja a személyes adatot (például az adott beadványt), ezt követően törli az adatokat.
A tiltakozáshoz való jog
Az érintett személy az I. pontban megadott elérhetőségeken keresztül, írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az Intézmény személyes adatot közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná. Így például tiltakozhat az ellen, ha az Intézmény hozzájárulása nélkül a személyes adatot tudományos kutatás céljából felhasználná.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.
Hozzájárulás visszavonásának joga
A hozzájárulás bármikor visszavonható, a visszavonás nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben az Ön kilétével kapcsolatban kétségünk merül fel, abban az esetben a személyazonosságának megerősítéséhez, kilétének megállapításához szükséges információk nyújtását kérhetjük.
Elszámoltathatósághoz való jog
Lásd a jogorvoslati lehetőségek menüpont alatt.
Jogorvoslati lehetőségek
Személyes adatai kezelésével kapcsolatos panaszával kérjük, keresse az intézmény adatvédelmi tisztviselőjét. Az Intézmény a panaszát kivizsgálja, és tájékoztatja a vizsgálat eredményéről és az általa megtett intézkedésekről.
Amennyiben az Ön megítélése szerint személyes adatainak kezelése sérti a vonatkozó jogszabályokat, jogosult az adatvédelmi felügyeleti hatóságnál panaszt tenni vagy bírósághoz fordulni.
Magyarországon az adatvédelmi felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) ugyfelszolgalat@naih.hu.
Az adatvédelmi perek elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
Az intézményi adatkezelési tevékenységekhez kapcsolódó egyes adatkezelési tájékoztatók
- Adatkezelési tájékoztató iratbetekintési jog gyakorlásához Letöltés (49kb)
- Adatkezelési tájékoztató „elektronikus megfigyelési rendszerrel kapcsolatos” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (49kb)
- Az Intézményi feladatok ellátásához kapcsolódó adatkezelési tájékoztató Letöltés (46kb)
- Adatkezelési tájékoztató Szociális alap-, mester-, és szakképzésben résztvevő hallgatók fogadása /terepgyakorlat biztosítása/ adatkezelési tevékenységhez Letöltés (54kb)
- Adatkezelési tájékoztató „házi segítségnyújtás” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (110kb)
- Adatkezelési tájékoztató „közösségi pszichiátria” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (92kb)
- Adatkezelési tájékoztató „demens személyek nappali ellátásával” kapcsolatos adatkezelési tevékenységhez Letöltés (101kb)
- Adatkezelési tájékoztató „szociális étkeztetés” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (107kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Idősek Klubja” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (100kb)
- Adatkezelési tájékoztató „intézményi beléptetés” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (54kb)
- Adatkezelési tájékoztató „iratbetekintés” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (55kb)
- Adatkezelési tájékoztató az „Adatkezeléshez kapcsolódó érintetti jogok gyakorlásával összefüggő” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (54kb)
- Adatkezelési tájékoztató az „Az ellátottakról készített fénykép és videofelvétel készítése” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (56kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Konferencia szervezése” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (55kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Érdekvédelmi jogok gyakorlása” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (54kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Méltányossági kérelem előterjesztése” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (56kb)
- Adatkezelési tájékoztató „Programszervezés” adatkezelési tevékenységhez Letöltés (66kb)
Az intézmény adatkezelését érintő jogszabályok rövidített jegyzéke
- a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendelete (Általános adatvédelmi rendelet)
- az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (továbbiakban: Infotv.)
- a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.),
- a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM (továbbiakban: NMr.)
- a személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet
- szakmai protokollok
Intézményi szabályozók
Belső adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
Adatkezelési tevékenységek nyilvántartása
Adatbiztonsági intézkedések összefoglalása
Az adatbiztonság alapelvei
Bizalmasság elve
Az adatok bizalmasságának megvédése, annak garanciája, hogy az adatokhoz jogosulatlanul vagy illetéktelenül nem juthatnak hozzá.
Sértetlenség elve
Az adatok sértetlensége (integritása) azt jelenti, hogy azokat csak az arra jogosultak változtathatják meg.
Rendelkezésre állás elve
Annak a biztosítása, hogy az adatok mindig elérhetőek legyenek, jogtalanul ne semmisítsék meg, ne töröljék azokat.
Beléptetés és elektronikus megfigyelési rendszer
Az érintettek az intézmény területére történő belépéssel elismerik és tudomásul veszik a kamerás megfigyelés tényét. A megfigyelő rendszer létéről és működéséről a kötelezettségének megfelelve az intézmény figyelemfelhívó jelzést helyez el arról, hogy az adott területen elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz. A figyelemfelhívó jelzés mellett az adatvédelmi tájékoztató is kihelyezésre került. A tájékoztató itt érhető el.
Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel rögzítése érinti, a képfelvétel rögzítésétől számított három munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot az Intézmény ne semmisítse meg, illetve ne törölje.